18 Ekim 2014 Cumartesi

Türk Kahvesi Nasıl Pişirilir?

         

                 Türk kahvesinin yapımı konusunda herkes değişik fikirler sunabilir.Yani kişiye göre “en iyi tarif” değişebilir.
                  Türk kahvesinin lezzetli olması için gerekenlerden biri de kahvenin çok iyi çekilmesidir.Ama artık hemen herkes hazır kavrulmuş ve çekilmiş kahve kullandığından bu adımı geçebiliriz.
                Diğer yapılması gereken de kahvenin pişirilmesi aşamasıdır.
Türk kahvesinin kendine has özelliği kahveyi ağır ateşte,mümkünse mangalda odun ateşinde kaynatarak pişirmektir.Kahveyi pişirirken önemli bir püf noktası da kaliteli bir kahve olmasının yanı sıra suyumuzun da şişe suyu olmasıdır.Çünkü musluk suyunda klor olduğundan kahvenin tadını bozabilir.Ama musluk suyuyla da lezzetli bir kahve yaparım iddiasında iseniz sizin tercihinize kalmıştır.
              Cezveye, kahve ,şeker ,su konulup ocağa veya mangala alınır.Bu arada kahveyi kesinlikle karıştırmıyorum.Kabarmaya başladığında köpükleri fincanlara bölüştürüyorum. Tekrar ocağa alıp birkaç saniye kaynatıp köpüğü bölmeden çok yavaş bir şekilde fincanlara döküyorum.
             Kahvenin içilmesi aşaması da yine kişilere göre değişebilir.Özellikle sade kahvenin yanında bitter çikolata nefis oluyor.Kuş üzümü yiyenler de varmış ama ben çikolatayı tercih ediyorum.Kahveyi orta veya şekerli içenler için de çikolatanın miktarı ayarlanıp değiştirilebilir.
           Afiyet Olsun!
           Türk kahvesi sayesinde hatırlı dost ve dostlukların çoğalması dileğiyle…
 

3 yorum:

  1. gayet faydalı bir bilgi olmuş.hemen kurukahveci mehmet efendiye gidiyorum :)))

    YanıtlaSil
  2. gayet faydalı bir bilgi olmuş.hemen kurukahveci mehmet efendiye gidiyorum :))))

    YanıtlaSil